26. října 2016

Koláče, mega velké :-)

Výborné těsto a s úžasnou náplní, udělá ještě úžasnější koláče :-)


Náplň je makovo - povidlová, tvarohová a ořechová.


Přidám i recept ;-)

125 ml mléka
12 g kvasnic
1 vejce
60 g másla
380 g polohrubé mouky
50 g cukru
špetka soli

Těsto jsem zadělala v pekárně a nechala vykynout. 
Rozdělila jsem jej na dva díly a každý dala na svůj plech. Dlaněmi jsem roztáhla těsto na větší koláč s vyvýšeným okrajem. Na těsto jsem natřela tvaroh a na něj dala další náplň. Kraj koláče jsem potřela vajíčkem nechala ještě chvilku kynout a pak dala do vyhřáté trouby na 180°C asi na 20 minut.


Makovou náplň jsem smíchala s domácími povidly a přidala trochu skořice. Ořechovou jsem krom cukru ochutila také trochou citronové šťávy. Tvaroh jsem měla polotučný, vaničkový a přidávala jsem kromě vanilkového cukru, žloutku i citronovou kůru pro vůni.

Těsto není zbytečně přeslazené a s tvarohovou náplní na celé ploše je pěkně vlhké (není přesušené, jak se u ořechů může stát).

Inspiraci jsem našla na webu, ale recept jsem musela upravit, protože vůbec neodpovídal realitě.

Dobrou chuť!

Jarka

3 komentáře:

Děkuji za Vaše milé komentáře.