10. srpna 2015

Hodové koláče

I přes ta šílená vedra se nám hody prostě nevyhnou a já jsem se pustila do koláčů, aby bylo co zakousnout ke kávě.
Těsto jsem zadělávala po páté hodině ráno v sobotu, stejně jsem tím horkem nemohla pořádně spát a aspoň brzy vykynulo těsto a ještě za chládku se mohlo péct.
Dělala jsem jen jednu dávku, žádný kvanta. Vyšlo jich akorát na tři plechy :-)


Recept:
1/4 l vlažného mléka
kostka kvasnic
2 žloutky
2 ČL cukru
špetka soli
1 ČL másla
1/8 l oleje
40 dkg polohrubé mouky
hrst hladké mouky
vanilkový cukr

Nádivky:
ochucený tvaroh s rozinkami
povidla

Namáčené v rozšlehaném vejci a posypce.

S těstem se výborné pracuje, nemusí se podsypávat, vůbec nelepí díky oleji. Pečou se na 200°C do zezlátnutí. A doporučuji min. den dopředu, aby krásně provlhly. 




Hody jsme si užili a utratili (teda spíš naše děti) neskutečné množství peněz za kolotoče a cukrovou vatu. Jen ta horka by už mohla trochu polevit.

Krásný letní den

Jarka







1 komentář:

Děkuji za Vaše milé komentáře.