25. května 2015

Závin s mákem a višněmi

Protože je u nás stále něco napečeno, tak přidávám další sladké pokušení pro mlsné jazýčky.

Včera jsem k obědu dělala pečené kuře, a když už byla rozehřátá trouba, tak jsem do ní rovnou šupla i závin.
Je celkem jednoduchý, i když jde o kynuté těsto. Rychle se bez nějakých zbytečných obstrukcí zadělá a rozválí a po naplnění se může rovnou šupnout do trouby, nic se nenechává zdlouhavě kynout.
Těsto není nijak výrazně sladké, takže si jej dochucujete náplní.
Já jsem plnila mákem a přidala vypeckované zamražené višně.  

Těsto bez kynutí:
1/4 l vlažného mléka
1ČL cukru
1/2 kostky kvasnic (20g)
1 celé vejce
2 žloutky
1 sklenice oleje (2 dl)
špetka soli
1/2 kg hladké mouky
Těsto jsem rozdělila na dvě části, rozválela, potřela makovou náplní, přidala višně a zavinula. Pekla jsem na 180°C asi 20 minut a hotové posypala moučkovým cukrem.



k večeři s kakaem, to byla bašta


A pak hurá na vycházku, ať ty kalorie vychodíme :-)





Konečně se nám udělalo po pár chladných a propršených dnech hezky, tak jsme si to užili ;-)

Jarka




10 komentářů:

Děkuji za Vaše milé komentáře.