19. května 2015

Zákusek k nědělnímu grilování...

...zní divně, ale bylo to tak :-)
Kromě masa, které jsme měli nachystané na gril a domácích bulek a rohlíčků, jsem ještě přidala sladkost, aby jsme se náhodou toho masa nepřejedli :-) 
A hlavně měli co ke kávičce!
Na formu, kterou jsem používala poprvé a musela ji otestovat, jsem vybrala recept na šlehačkovou bábovku a zdobila ji citronovou polevou a kandovaným citronem, který mi zbyl z předešlého dne (dělala jsem první dávku meduňkového sirupu). Formu na biskupský chlebíček jsem si koupila v IKEA a osvědčila se výborně, můžu doporučit.

recept na těsto:
4 vejce
3 sklenice hl. mouky
1,5 sklenice cukru
šlehačka (nebo mléko s máslem či olejem)
prášek do pečiva
hrst nasekaných lískových ořechů
- vše jsem smíchala a dala péct na 180°C asi půl hodiny (stav jsem radši kontrolovala špejlí)

citronová poleva:
jeden malý citron, vymačkaný
mletý cukr, přidávám podle požadované hustoty

kandovaný citron:
asi 10 minut vařené kolečka citronu ve vodě oslazené cukrem (toho cukru dost!)

Aby byl výsledek barevnější, je možné použít krvavé pomeranče, červený grep nebo mandarinku.






Dobrou chuť!

Jarka



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře.