11. srpna 2016

Mák, mandle a povidla (zdravá snídaně nebo svačina)

Tak tuto kombinaci jsem zvolila do další buchtičky, kterou jsem si vymyslela. 
Je v ní samozřejmě víc surovin, ale tohle jsou hlavní složky, které pocítíte na první čichnutí a ochutnání :-)

Chtěla jsem makovou klasiku se švestkami, ale po těch se jen zaprášilo a tak jsem musela vymyslet jinou variantu.


Recept:
hrnek nemletého máku
hrnek strouhaných neloupaných mandlí (pomlela jsem na mlýnku na ořechy a strouhanku)
hrnek celozrnné špaldové mouky
3 vejce
3 PL vrchovaté domácích povidel
1PL kokosového oleje
1 1/2 hrnku mléka
vanilkový cukr
prášek do pečiva


Smíchat jak vám to přijde pod ruku a nalít na plech vyložený pečícím papírem. Pečeno na 180 °C ve vyhřáté troubě, asi 20 minut. Zkoušela jsem vpichem špejle. 
Doporučuji doplnit podle chuti zakysanou smetanou, šlehačkou nebo jako já domácím jogurtem :-)
A kávičkou podle chuti :-D

Domácí jogurt :-)

Moc se mi teď zalíbilo mlsat domácí mlíčko od kravičky a dělání úžasných jogurtů, jen nějak nemám využití pro smetanu. Část jsem jí proto dala i do této buchty místo mléka.
Manžel ji ještě neochutnal, čeká až na odpoledne, kdyby se mu z ní náhodou udělalo nedobře (žlučník a semínka moc k sobě nejdou) tak aby netrpěl v práci :-) Na noc už to prý dá :-D 
Dělám z chudáka pokusného králíka, postupně přidávám semínka do domácího chleba, tam mu to nevadí, tak jsem si řekla, že přitvrdím ;-)

Jarka



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře.