16. prosince 2015

Rohlíčky jak malované



Tak místo abych se pustila konečně do pečení vánočního cukroví, maluji kuchyň a peču rohlíky :-)


A recept na ně je tady:

300 g celozrnné pšeničné mouky
150 g hladké mouky
50 g žitné chlebové mouky
50 g celozrnné žitné mouky
1,5 ČL soli
1 ČL cukru
1/4 kvasnic
400 ml vody
2 PL oleje
semínka podle chuti (sezam, slunečnice, mák)

Těsto zadělávám v pekárně a podle potřeby dosypávám žitnou mouku.
Po vykynutí rozděluji na dva díly. Každý rozválím na kulatou placku a rozříznu na 8 trojúhelníků. Zavinu od vnější strany do středu, dám na plech s pečícím papírem, potřu vejcem a posypu solí, semínky. 
Nechám ještě aspoň půl hodiny kynout a peču ve vyhřáté troubě na 200°C do zezlátnutí.

Jo a nezapomeňte ten druhý plech taky trochu přičmoudnout jako já. To je tak, když dělám dvě věci najednou (peču a maluju :-).



Stíhám ještě i fotit :-)


A tady je malá proměna :-)

Vybílila jsem jen tuhle jednu stěnu :-)

Kdyby se někomu zachtělo relaxačního pohledu na přírodu, tak tu mám jeden odkaz na záchrannou stanici živočichů. 
Alenko, speciálně pro tebe ;-)


Včera večer jsem tam mrkla, i když byla dávno tma a byla tam srnka a čáp :-)

Jarka

4 komentáře:

  1. Si ma rozosmiala :
    Tým maľovaním, je to fíha !
    A tým pečením, si šikula !
    A najviac si ma potešila Makovom, vieš posledné dovolenky s ,,kolegyňami,, mamami s našimi deťmi, som absolvovala ja s Milom 2x , muž 1x ,
    (stromy ma poznajú , ráno som si v lese aj poplakala...)
    Mila tam mal rád chatár .
    Je neuveriteľné, že cez web kameru môžem byť tam, často tam v spomienkach zablúdim, chodila som okolo piatej ráno do lesa a stretla som vysokú, zajaca a vtáčky ma sprevádzali.
    A pohľadov na božie stvorenie nie je nikdy dosť !
    Ale toto a dvorček mi stačí :-))))
    Ďakujem !!
    PS : sms sa mi vrátila, chcela som im prispieť .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo :-) Já stále krmím ty naše mlsný potvory a budu muset dokoupit slunečnici, protože už zlikvidovaly 2 kg!

      Vymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.