15. června 2015

Třešňová bublanina

Sezónu jahod vystřídalo jiné červené ovoce, třešně. 
A mimo to, že se přímo pod stromem můžeme pořádně přecpat, jsou třešně dobré také na pečení. 
Já jsem upekla třešňovou bublaninu, kterou jsem si už před nějakým časem našla na netu od mé oblíbené kuchařky Tani z Bonvivani.sk.


Je poměrně jednoduchá, nejvíce času mi zabralo asi vypeckování třešní :-)
Pak už za mě pracoval mixér, můj věrný pomocník.

Recept:
 6 vajec
300 g polohrubé mouky
300 g mletého cukru
prášek do pečiva
vanilkový cukr
100 ml vody
100 ml oleje


Nejdříve udělám sníh z bílků, pak v druhé míse ušlehám žloutky s cukrem, pomalu přidávám olej a vodu. Vznikne velmi řídké těsto, do kterého přidávám mouku s práškem do pečiva. Nakonec opatrně vmíchám sníh.
Na vymazaný, polohrubou moukou vysypaný plech, vliji těsto a celé jej hustě posypu vypeckovanými v mouce jemně obalenými třešněmi. Peču na 200 °C do zezlátnutí, zkouším špejlí. Nakonec jemně posypu mletým cukrem. A je hotovo!


třešně jsou už skoro černé :-)
ještě nádherné muškáty u mamky a v pozadí popínavá růže

Včera lehce zapršelo, ale jen aby se neprášilo. Zato vzduch se pěkně ochladil a 
                                             pěkně se dýchá :-)
                                       Takto mi to počasí stačí ;-)

                                       Přeji hezký začátek týdne!

                                                     Jarka


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře.