3. června 2015

Tang...

...tak se jmenuje další zákusek, který jsem připravovala a použila jsem na něj i zbytek jahod :-)

Jde o jednoduchou verzi piškotu s lehkým krémem, který snad ani krém není a polevou, která tomu dodá tu správnou tečku.

Nedělala jsem jej už několik let, ale když jsem tak procházela sešitem s recepty, tak mi hned padl do oka a dostala jsem na něj velkou chuť.


Jak jsem již psala, jde o jednoduchý recept na piškot, který je pouze ze 4 vajec, 120 g cukru a 120 g hladké mouky. Vše jednoduše rozmíchat, dát na plech (já jsem jej vyložila pečícím papírem) a upéct. Trvá to jen chvilku, takže dobře hlídat, je to tenká vrstva na první pohled vysušená placka piškotu. 
Na ni přijde vrstva:
 ušlehaná šlehačka
2 zakysané smetany
2 vanilkové cukry
Lehce promíchat a natřít na vychladlý korpus, tady může přijít na řadu ovoce. Já jsem použila půlky čerstvých jahod, ale nemusí se dávat nic, to ovoce je jen bonus navíc :-)
Doporučuji dát aspoň na hodinku vychladit do lednice, než se bude dávat poslední vrstva. 
Ta je uvařená z:
1/2 l vody
vanilkový puding
100 g cukru
Uvaří se klasicky jako puding a nakonec se vmíchá ještě TANG (odtud ten název) nebo Vitacit, já jsem použila Pima mandarinkový od Dr. Oetkera, protože Vitacit měli v obchodě pouze citronový a ten mi přišel málo barevný a Tang není k sehnání (snad se už nevyrábí). Tato poslední vrstva dodává celému zákusku nejen barvu, ale i chuť, takže doporučuji kyselejší příchutě. Po uvaření nechat mírně zchládnout a nejdříve po lžičkách dát na pár částí a pak opatrně nalít zbytek a nechat chladit, aby se neroztekla prostřední vrstva.
Celé dát ještě na pár hodin do lednice vychladit, aby se také dobře krájel a piškot stihl lehce provlhnout. 

U nás jsme se do něj pustili už za půl hodiny a pěkně se rozpadal, takže jedině na lžičku, ale druhý den už jsme si ho pěkně užili a kulturně jej porcovali i jedli.

Chtěla bych k němu ještě dodoat, že mi přijde jako odlehčený letní, ale to složení zas tak odlehčené není. Ale tou lehkou kyselostí a tím že je vychlazený, to prostě k létu padne :-)




Léto je tady :-)

Dobrou chuť!

Jarka


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře.