24. června 2015

Lipový sirup

Kudy chodím, tam kvete lípa, nádherně voní a já jsem z té vůně jako včelka nadšená. Vždy zhluboka dýchám a říkala jsem si, že by to mohl být úžasný parfém, ale asi by se za mnou neustále táhl roj včel :-)

Byla jsem si natrhat a vyzkoušela jsem nový recept na sirup. Dělávám jen ovocné, bezinkový a meduňkový. Ale změna je život, vyzkoušela jsem první várku už v neděli a dnes jsem se pustila do další, protože mi moc chutná.





Natrhala jsem asi půl tašky rozkvetlého květu i s lístky, naplnila 4 -litrovou zavařovačku a zalila vodou. Nechala jsem jej 24 hodin odležet a druhý den jsem ho zcedila a lehce vymačkala. 
Dala do obr hrnce ještě se 3 kg cukru, šťávou ze 4 citronů a 100 g kyseliny citronové. 
Nevařila jsem jej, jen jsem pořádně rozehřála a nechala rozpustit cukr a ještě horké plnila do sklenic. Z této dávky mám asi 5 litrů sirupu. Je nádherně voňavý a osvěžující. Jestli vydrží do zimy, budu si jej přidávat jako sladidlo do čaje :-) Kávu sice nesladím, ale čaj bych neoslazený nedala :-)





Také kvete levandule, musím se k ní ještě někde dostat, než zažne opadávat a vyměnit kytičky co tu mám z loňska. Možná i nějaký recept. 
Uvidím :-)

Voní vám lípa tak jako mě? Zjistila jsem, že z různých stromů je různá vůně, jako jiné druhy.
 Znám jen srdčitou, ale na wikipedii jsem našla neuvěřitelných 44 druhů. 

Krásnou voňavou středu.

Jarka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře.