18. června 2015

Citronová buchta ...

...s citronovou polevou pečená v biskupské formě. 

Zase peču... :-)
Protože mám formu na biskupský chlebíček novější a stále pořádně "nezajetou", mám tendenci neustále vymýšlet, co do ní dám,  a co upeču. 
Možností je hodně už z mého sešitu receptů, kde můžu použít recept na litou buchtu nebo na bábovku. Bábovkový recept jsem už zkoušela, tak pokračuji dál :-)
 Přetvořila jsem si recept na olejovou buchtu, kterou běžně dělám s ovocem a posypkou a přidala k ní pár věcí navíc, aby voněla.



Recept:
2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
2 vejce 
vanilkový cukr
prášek do pečiva
šťávu z poloviny citronu a celé mandarinky
kůru z citronu
1/4 hrnku oleje
1 hrnek mléka
 trošku rumu podle chuti :-)

 Vše důkladně promíchat a nalít do vymaštěné a polohrubou moukou vysypané formy na biskupský chlebíček. Vůně samotného těsta už byla super, taková vánoční. To asi ten rum :-) 
Pekla jsem na 180°C asi 45 minut. 
Na hotovou buchtu jsem ještě nalila citronovou polevu.

Citronová poleva: šťáva z citronu a mletý cukr.




Ještě nebyla pořádně vychladlá a už jsme se do ní pustili. 
Ta citronová poleva je super, ale příště zkusím ještě něco jiného, barevnějšího.

Hezký den a pokud už pečete, tak dobrou chuť!

Jarka




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře.