28. prosince 2016

Vánočka nejen o vánocích

Udělala jsem ji ještě jednou po svátcích.
To je tak, když máte málo pečiva na večer a na ráno už by nezbylo nic.


Já ji mám moc ráda.


A ještě jsem se s vámi nepodělila o recept. 

Tak tady je:
560 g polohrubé mouky
75 g cukru
110 g másla
3 žloutky
37 g kvasnic
300 ml mléka
vanilkový cukr
kůra z citronu
špetka soli
mandle, rozinky, brusinky, kandované ovoce (podle chuti)


Zaděláme těsto a nechme kynout 3-4 hodiny.
Vyndáme z mísy, rozdělíme na devět dílů a upleteme vánočku. Návod na pletení je tady
Rozinky, kandované ovoce a brusinky dávám mezi jednotlivá patra.
Dáme na plech vyložený pečícím papírem a potřeným lehce máslem. Zakryjeme utěrkou a necháme další hodinu kynout.
Pak rozehřejeme troubu na 200-220 °C, potřeme vajíčkem, posypeme plátky mandlí a znovu potřeme vajíčkem.
Vložíme do trouby na nejnižší patro a pečeme na vysokou teplotu, dokud nezačne chytat barvu. Pak ztlumíme na 150 °C a pečeme 10 minut. Nakonec dopékáme na 100 °C.


A konečně mi rozkvetl hyacint na adventním "věnci". Nádherně voní :-)




Krásné dny ;-)

Jarka

4 komentáře:

Děkuji za Vaše milé komentáře.