21. prosince 2016

Poslední vánoční cukroví

U mě vlastně jediné :-D

Nějak nemám čas na všechny ty aktivity před vánocemi. 
Stíhám tak trochu úklidu, tyto dva druhy cukroví a zabalit dárky. Na to se teprve chystám.
Ještě nemáme koupený stromeček a kapr také nebude :-) Letos bude kuřízek pro všechny.

Mám teď na vše trochu víc času než bych normálně měla, protože místo chození do práce jsem doma se Sebíkem, který má spálu.

Dnes jsme pozvaní na vánoční večírek v Brně, nevím jestli to stíhám a zítra mám školení (letos poslední) a zkoušky. Snad to bude v pohodě a budu mít přes svátky trochu klidu :-)

A jestli se vám někomu zdá, že má ještě málo druhů nebo ještě nezačal, tak mám jednoduchý recept na piškotové kuličky.
Rychlovka za hodinu komplet hotová :-)


250 g rozdrcených nebo namletých piškotů
250 g másla
200 g cukru moučky
2 PL rumu
2 žloutky
2 PL kakaa
kokos nebo mleté ořechy na obalení kuliček

Ze všech surovin jednoduše vypracujeme těsto, tvoříme kuličky a ty obalíme v kokose nebo namletých oříšcích. Vložíme do papírových košíčků a paráda je hotová.

toto množství je z poloviční dávky


A druhý druh, který jsem dělala jsou marokánky.


250 ml smetany
80 g kandovaného nebo sušeného ovoce
80 g mandlí
80 g vlašských ořechů
2PL kakaa
80 g moučkového cukru
2 PL hladké mouky
čokoláda na ozdobení

Ze smetany, cukru a mouky uvaříme hustou kaši a nakonec přisypeme nakrájené ořechy a ovoce. Už nevaříme.
Na pečící papír děláme namočenou lžící malé hromádky a pečeme na 180 °C do zrůžovění okrajů. Já jsem dělala hromádky do vykrajovátka a pěchovala lžičkou. Vychladlé ozdobíme čokoládou.



z této várky bylo 25 kousků

A můžu říct, že mě ten pohled z okna pořád ještě baví :-D


Tak šťastné a veselé!

Jarka

3 komentáře:

  1. Tieto kekse milujem, bezlepková verzia je, že miesto múky dávam mletú orechovú múčku, trebárs z Lídla.
    Minulý rok som ich odfotila s tým novým sisalovým kobercom v kuchyni, nahryznuté...
    pamätáš, si sa tomu smiala, len boli bez čoko:-)
    Krásne pokojné Sviatky Ti prajem, aj celej Tvojej rodinke!

    OdpovědětVymazat
  2. Diky za recept na nepecene ted jsme umoulaly s xacorkou obalily pul v kokose a pul orech a tedaaaa doufam ze ty tri dny vydrzi... v lednici ☺ skvely recept hezke vanoce Radana

    OdpovědětVymazat
  3. Cukroví lákavé!Držím pěsti u zkoušek..Ila

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.