20. září 2015

Linecký koláč se švestkami

Měla jsem doma ještě hodně švestiček a klasická litá buchta nebo švestkové knedlíky se mi dělat nechtělo.
Tak jsem zkusila udělat linecké těsto a doplnit jej švestkami. Malou inspiraci jsem našla na zahraničním blogu, ale přizpůsobila jsem si recept podle svého (překlad surovin a hmotností prostě neodpovídá mě srozumitelné řeči :-D ).




k tomu jako vždy kakao :-)

není k sežrání?

Linecké těsto:
200 g  hladké mouky
85 g másla
75 g moučkového cukru
2 žloutky
1/2 ČL skořice 
1/2 ČL prášku do pečiva

Vše zpracovat na těsto a dát odležet do lednice aspoň na půl hodiny.
Do formy na koláč nebo na dort jsem těsto namačkala a dala na 15 minut do trouby na 200°C s vrstvou papíru a suchého hrachu (propíchala jsem těsto hodně vidličkou), poté jsem odebrala zátěž a ještě 5 minut zapékala.
Pak jsem na horké namazala vrstvu povidel, nastrouhala jsem hořkou čokoládu (90% asi 100 g) a naskládala hodně půlených švestek (asi kilo). Zasypala jsem ještě posypou a dala péct na 180°C na 30 minut.

Než hotový koláč stihl vychladnout, už ho byla polovina pryč :-)

Jarka



4 komentáře:

  1. Mňaááám !
    A dík za pripomenutie zase lineckého cesta, to je trené však ?
    A je k sežrání :-)
    Ja sa zase teším ako spravila dcéra brokolicový krém na cestoviny a že s mužom žijú, odpadlo im cez víkend za jazdy koleso !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě že jim vše dobře dopadlo!
      A brokolicový krém bych si dala taky! Mňam ;-)
      Jarka

      Vymazat
  2. Dala bych si, pečení poslední dobou dost flákám..hezký týden Ila

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.