19. května 2016

Meduňkový sirup s pomerančem

Po roce znovu přišla doba, kdy se vrhám na dělání domácích sirupů.
Loni jsem zkoušela poprvé meduňkový s citronem, letos jsem přidala ještě navíc pomeranč.



A dělala jsem větší množství, protože loni nám zachutnal. Meduňka roste jako tráva rychle a tak bude možnost ještě nějakou várku udělat.


A koho zajímá recept, tak tady je:
1,7 l převařené vody
plná hrst meduňkových listů
citron na kolečka bez pecek
pomeranč na kolečka bez pecek
40 g kyseliny citronové
pár kousků hřebíčku

Do zchlazené vody dám meduňkové listy, citrusy, kyselinu a hřebíček a nechám 2 dny louhovat. Pak zcedím přes sítko a nechám vykapat a přidám 1,4 kg cukru. 
Sirup ohřívám až k varu (nevařím) a ještě horký jej plním do sklenic a zavíčkuji.



Voní krásně po meduňce, pomerančích a lehce po hřebíčku. S hřebíčkem to prosím nepřehánět. Opravdu stačí pár kousků. Já jsem dala 5 a po dvoudenním odležení je cítit dost. 
Na zdraví!

Jarka

27 komentářů:

  1. Ještě jsem neořezala meduňku, tak určitě zkusím.

    OdpovědětVymazat
  2. Skúsim, rovnako som urobila minulý rok pár deci so šalviou a bol fajn, toto bude ešte lepšie:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, můžu poprosit o recept na ten šalvějový? Taky chci vyzkoušet :-)

      Vymazat
  3. Tak tenhle sirup musím zkusit!Děkuji za recept.Hezké pondělí Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Jarko, konečně někdo, kdo vaří sirupy z bylinek. Skvělý recept, určitě vyzkouším. Já vařím z lučních bylin (kopřivy, smetanka apod.), děti je kupodivu pijí. Už se těším na květ bezu. Jen meduňky mám zatím málo. Stačí opravdu jen hrst meduňky na 1,7l vody? děkuji Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivano, loni jsem měla míň meduňky a udělala jsem jej slabší, ale letos to roste jako splašený :-) Dělám i z bezu a tam se toho také nedává mnoho a je výborný, to bude tím dlouhým louhováním :-)

      Vymazat
  5. Mám eomadu meduňky a jdu do toho...díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  6. Prosím, o recept na šalvějový sirup.
    Děkuji Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.